Imeti lepe, mehke, sijoče in živahne lase je prava umetnost! Številni zunanji dejavniki namreč lahko poškodujejo lase in vplivajo na njihovo lepoto: sonce, veter, voda, onesnaženje … Vse to vpliva na kakovost lasnih vlaken, lasje postanejo pusti in brez sijaja, lasne konice pa izsušene. Za odpravo teh škodljivih učinkov je nujna raznolika, uravnotežena prehrana, ki lasna vlakna hrani od znotraj in jim zagotavlja vsa potrebna hranila.

Vaši zavezniki za prelepe lase

Številna hranila vam lahko pomagajo ohranjati lepe lase, še posebej v času spremembe letnih časov. Odkrijte jih!

Aminokisline, ki vsebujejo žveplo

Bistvenega pomena so za rast las.

  • Metionin je esencialna aminokislina in aktivator sinteze keratina.
  • Aminokislina cistin je sestavljena iz dveh molekul cisteina, povezanih z disulfidnim mostom, vsebuje žveplo. Še posebej zanimiva je v kombinaciji z vitaminom B6.
  • Arginin je aminokislina, ki je bila prvič ugotovljena leta 1886. Je sestavina beljakovin, kot sta cistin in metionin. Arginin je prisoten v številnih vrstah zelenjave, nekaterih žitih, kot so rjavi riž, oves in ajda, pa tudi v rdečem mesu, perutnini, ribah, mlečnih izdelkih in oreščkih.

Vaši zavezniki za prelepe lase

Številna hranila vam lahko pomagajo ohranjati lepe lase, še posebej v času spremembe letnih časov. Odkrijte jih!

Aminokisline, ki vsebujejo žveplo

Bistvenega pomena so za rast las.

  • Metionin je esencialna aminokislina in aktivator sinteze keratina.
  • Aminokislina cistin je sestavljena iz dveh molekul cisteina, povezanih z disulfidnim mostom, vsebuje žveplo. Še posebej zanimiva je v kombinaciji z vitaminom B6.
  • Arginin je aminokislina, ki je bila prvič ugotovljena leta 1886. Je sestavina beljakovin, kot sta cistin in metionin. Arginin je prisoten v številnih vrstah zelenjave, nekaterih žitih, kot so rjavi riž, oves in ajda, pa tudi v rdečem mesu, perutnini, ribah, mlečnih izdelkih in oreščkih.

Rastline za rast in moč las

Mnoge rastline vplivajo na naše lase, a nekatere so bolj zanimive kot druge.

  • Rukola (lat. Eruca vesicaria ssp. Sativa) podpira rast las, saj pomaga stimulirati lasne korenine.
  • Zimska preslica (lat. Equisetum hyemale) okrepi lase. Ohranja jih močne in prožne.
  • Manj znana rastlina lucerna (lat. Medicago sativa) je koristna za vitalnosti las in nohtov.
  • Znano je tudi, da tudi pivski kvas ohranja lepoto nohtov in las.

Rastline za rast in moč las

Mnoge rastline vplivajo na naše lase, a nekatere so bolj zanimive kot druge.

  • Rukola (lat. Eruca vesicaria ssp. Sativa) podpira rast las, saj pomaga stimulirati lasne korenine.
  • Zimska preslica (lat. Equisetum hyemale) okrepi lase. Ohranja jih močne in prožne.
  • Manj znana rastlina lucerna (lat. Medicago sativa) je koristna za vitalnosti las in nohtov.
  • Znano je tudi, da tudi pivski kvas ohranja lepoto nohtov in las.

Vitamini, potrebni za zdrave lase

  • Vitamini B-kompleksa so bistvenega pomena za lepoto las in sintezo keratina. Dejansko se keratin sintetizira iz žveplovih aminokislin, s pomočjo vitaminov skupine B. Vitamin B6 prispeva k normalni sintezi cisteina, ki se nato uporablja za tvorbo cistina. Vitamin B6 prispeva tudi k normalni presnovi beljakovin, kot je keratin. Ima pa tudi vlogo pri uravnavanju hormonske aktivnosti, kar je lahko koristno v primeru izpadanja las zaradi hormonov.
  • Vitamin B9 ali folna kislina sodeluje v procesih celične delitve in ima vlogo pri presnovi aminokislin.
  • Vitamin B8 ali biotin pomaga ohranjati zdrave, voljne, sijoče in prožne lase.
  • V procese delitve celic pa je vključen tudi vitamin D3.

Vitamini, potrebni za zdrave lase

  • Vitamini B-kompleksa so bistvenega pomena za lepoto las in sintezo keratina. Dejansko se keratin sintetizira iz žveplovih aminokislin, s pomočjo vitaminov skupine B. Vitamin B6 prispeva k normalni sintezi cisteina, ki se nato uporablja za tvorbo cistina. Vitamin B6 prispeva tudi k normalni presnovi beljakovin, kot je keratin. Ima pa tudi vlogo pri uravnavanju hormonske aktivnosti, kar je lahko koristno v primeru izpadanja las zaradi hormonov.
  • Vitamin B9 ali folna kislina sodeluje v procesih celične delitve in ima vlogo pri presnovi aminokislin.
  • Vitamin B8 ali biotin pomaga ohranjati zdrave, voljne, sijoče in prožne lase.
  • V procese delitve celic pa je vključen tudi vitamin D3.

Minerali za zdrave lase

  • Cink je eden najpomembnejših mineralov v človeškem telesu. Prispeva k sintezi beljakovin, kot je keratin, in pomaga ohranjati naše lase zdrave. Pomaga tudi pri vzdrževanju močnih in prožnih nohtov.
  • Baker pomaga ohranjati dobro pigmentirane lase.

Minerali za zdrave lase

  • Cink je eden najpomembnejših mineralov v človeškem telesu. Prispeva k sintezi beljakovin, kot je keratin, in pomaga ohranjati naše lase zdrave. Pomaga tudi pri vzdrževanju močnih in prožnih nohtov.
  • Baker pomaga ohranjati dobro pigmentirane lase.